tisdag 20 september 2011

Tråkiga tanter och snälla grannar

Fick en utskällning av en sur tant när jag parkerade utanför skolan. Hon bor mittemot och tyckte inte att man skulle få parkera där. Skolan har funnits längre än hennes hus skulle jag tro, så jag vet inte riktigt vad hon klagar på. Inte särskilt kul att bli utskälld av en främling som inte går att diskutera med. Jag försökte säga att hon fick ta upp det med skolan och kommunen, men hon skulle polisanmäla. Att det parkerar många där dagligen, både personal på skolan och föräldrar brydde hon sig inte om. Det fanns ingen P-skylt, så det var ingen parkering. *suck*

Men det finns trevliga människor också. Vi fick en kasse kantareller av snälla grannen, hon "hotade" med att det skulle komma fler, vilket jag inte klagar på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar