söndag 18 september 2011

Nya gummistövlar

Var och inhandlade nya gummistövlar till barnen idag, igen. Är det dålig kvalitet på gummistövlar nu för tiden eller är det mina barn som sliter ut stövlarna?

I Jonatans fall är det självklara svaret att han sliter ut skorna, ofta på en månad eller två. Han hinner inte ens växa ur dem som Josefin brukar göra. När han provade stövlarna i affären så föll det ut en hög sand ur varje gymnastiksko. Hur lyckas han? Och hur kan han ha skorna på sig med så mycket sand i? Favoritplatsen på skolan är sandlådan runt om klätterställning vilket skulle kunna förklara sanden, men inte att den är kvar i flera dagar...

Idag blev det lite höstiga gummistövlar med lite foder och så kan man dra åt upptill, kanske kan det vara bra. Filtsulor är ju också bra att ha, det lär ju behövas nu när hösten är här med regn och rusk. Med fina skor så kanske man blir lite gladare? Jonatan fick gröna och svarta stövlar och Josefin svarta med blommor på.

Jag skulle gissa att jag har lite feber idag också, kände mig lite snurrig när vi var iväg och handlade.Får vila lite nu och hoppas att jag är helt frisk imorgon när det är ny jobbvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar