fredag 23 september 2011

Härlig höst

Jag gillar när det börjar bli höst. Speciellt soliga men lite kyliga dagar när luften känns klar. Rönnbären är vackert röda och vissa löv och det finns äpplen som ser goda ut på grannarnas träd (vi har tyvärr inga äppelträd).

Jag gillar hösten. Färgerna och kylan. Tycker om att ta på mig kläder och gå ut en solig och blåsig dag och se alla vackra färger ute i naturen. Skolan och jobb med vardag är inte så illa. Bara man får lite tid då och då att göra något man tycker om, som att scrappa eller läsa en bok en regnig höstkväll med en varm kopp te.

Jonatan går ju nu i 1:an och Josefin i 3:an. Två stora barn som antagligen kommer att gå hem själva ganska ofta när kattungen kommer hem till oss imorgon antar jag. Vi får se hur livet med kattunge blir, jag har glömt hur det är. Det blir lätt så när katten vi har är 12 år, men vi kommer att få lära oss :)

1 kommentar:

  1. Hösten är verkligen helt underbar såna här dagar! Min absoluta favorit-årstid :)
    /Åsa

    SvaraRadera