onsdag 28 september 2011

Studiedag

Idag var det studiedag i skolan. Jag passade på att ta föräldraledigt.

Först åkte vi till Eriksdalsbadet och badade. Vi var där i nästan två timmar innan vi var tvugna att hitta något ställa att äta på så vi inte skulle svälta ihjäl. Alla hade olika uppfattningar, men till sist så åt vi på en kinarestaurang. Barnen tyckte det var väldigt gott och gav maten 10 poäng.

God mat på kinarestaurang.

Sedan gick vi en sväng. Kom förbi en Pocket Shop och gick in. Hittade lite nya spännande böcker som vi köpte. Jonatan fick Gittan gömmer bort sig, Josefin valde Sorgfjäril (ska likna Maria Gripes böcker, verkar lovande) och jag köpte [geim] i det nya pocketformatet. Ska bli spännande att läsa på det sättet.

Josefin läser Sorgfjäril på tåget hem.

Efter det tog vi tunnelbana och pendeltåg och bil till Huddinge centrum. Mycket åkande hit och dit med olika typer av transporteringsmedel. Skönt att båda barnen har SL-kort som verkligen är prisvärt. Tur att vi bor här och inte någon annan stans.

Jonatan tandlöse på pendeltåget.

I Huddinge centrum köpte vi Pirates of the Caribbean och Rio på Hemmakväll . Vi hittade filmerna snabbt och fick veta att det var de populäraste filmerna just nu. Alltid trevlig personal i den butiken.

Jag hämtade också paket på Coop Extra och till sist så blev det ett besök på biblioteket (Josefins önskan). När jag hade hittat 3 böcker sa jag att det var dags att ta oss hemåt. Annas skulle jag aldrig hinna läsa allt jag hittade ;)

En lagom dag, fler sådana, tack! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar