onsdag 26 oktober 2011

Morgondimma

Lämnade in bilen till verkstaden nu på morgonen för bla däckbyte. När jag gick hem gick jag förbi våtmarksområdet och där låg dimman tjock. Jag har i flera år, faktiskt 10 år - ända sedan vi flyttade in i huset, tänkt ta en promenad där när dimman ligger över vattnet. Vackert, och när jag kom upp till utsiktsplatsen så höll solen på att gå upp över trädtopparna och gav alla löv ett gyllene skimmer.

Bara en liten bit från verkstaden börjar våtmarksområdet. Frost i gräset och dimma över vattnet.

Stigen var täckt med löv.

Frost på spången och lite halt.

En and simmade precis bakom vassen, synd att jag missade den :S

Uppe på utsiktsplatsen precis när solen stiger över trädtopparna.

Färgerna på alla löv börjar synas ordentligt.

Dimma över våtmarken långt där nere.

Självporträtt.


Hemma igen i gula huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar