måndag 24 oktober 2011

Biblioteket igen

Är ganska ofta på biblioteket nu, senast idag efter jobbet för att lämna tillbaka tre böcker och hämta en bok som kommit in (Flickan från ingenstans av Justin Cronin, en tegelsten på 907 sidor). Har lånat böcker med bara någon veckas mellanrum och då måste de ju tillbaka tätare än en gång i månaden.

Josefin vill verkligen åka till biblioteket och jag kan komma ihåg hur det var när jag var i hennes ålder när jag gick till vårt lilla bibliotek i Mörlunda som bara hade en bråkdel av de barnböcker som finns på Huvudbiblioteket i Huddinge. Favoriterna visste jag var de fanns i hyllorna, och jag gick förbi och tittade om de var inne eller utlånade. Jag kunde titta på böckerna och komma ihåg dem som jag läst. Ibland hittade jag en nya favorit och ganska ofta läste jag om en gammal. Nu är Josefin också på väg att upptäcka hur spännande det är med alla böcker och hon vill gärna gå runt länge och titta och välja. Hon väljer ibland en bok jag känner igen, men oftast något nyare.

Dagens Laban verkar ha varit väldigt nöjd med att Jonatan var hemma och var sjuk idag.

Nöjd katt , sjuk Jonatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar