måndag 3 oktober 2011

Inställda tåg och bussar

Idag på morgonen så skulle jag ta bussen 6:31 mot Huddinge centrum och pendeltåget. När bussen var 10 minuter sen gav jag upp och gick hem och tog bilen till Flemingsbergs station istället. Där så gick det inte några tåg alls sa han i spärren och ersättningsbussar gick från Huddinge. Typiskt!

Från Huddinge hade det också precis gått en buss som stannar inte så långt från mitt jobb, men den missade jag ju nu då min buss inte kom. Ringde taxi istället och åkte till jobbet på ca 30 minuter. De stackare som åkt tåg kom senare och hade väntat länge för att få komma på ett tåg. Allt detta för att de inte var klara i tid med ett arbete på järnvägen som de skulle göra i helgen. Nästa gång får jag planera in en ledig dag efter järnvägsarbete...

På jobbet var det mycket att göra. Extra stressig när man kom sent och dessutom ett möte på eftermiddagen. De flesta verkade ha mycket att göra så mötet ställdes in och jag hann göra det jag skulle och det kändes bra. Jag var helt slut efteråt, men nöjd med att jag klarat allt själv för första gången.

Hämtade barnen som gått till affären. Vi handlade lite bröd, frukt och mjölk innan vi åkte hem.
På kvällen gick Jonatan en sväng till dagisgården och lekte med ett par kompisar. Josefin gick också dit efter ett tag och sedan gick de hem tillsammans när det började bli mörkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar