tisdag 6 december 2011

Snö!

När jag tittade ut på morgonen så var världen vit, det hade snöat! Jag väckte Jonatan och han sprang till fönstret och skrek av förtjusning. Han väckte Josefin, som inte uppskattar snö lika mycket eller kanske att väckas för tidigt ;)

Jag tog bilen till tåget och fick borsta bort ett lager av snö frän bilen innan jag kunde åka. Allt var vitt och ljust. När jag kom hem från jobbet såg allt lika vitt ut. Det verkar inte ha smält så mycket här. Det var dessutom -3 grader ute så inget lär smälta inatt. Hämtade killarna på skolan (Josefin och Emelie har dans på tisdagar så jag tar hand om småsyskonen varannan vecka) och skolgården var täckt av vitt. Syns inte så bra på fotot, men det är faktiskt ett tunt, tunt lager snö på skolgården.

Två glada killar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar