lördag 12 november 2016

Sugen på jul

I november, efter att alla halloweendekorationer plockats bort, börjar jag bli sugen på jul. Jag blir riktigt lycklig av allt julpynt som finns i affärerna, mer av allt!


Doften av hembakade pepparkakor och lussebullar fyllde huset när barnen bakade med mormor på höstlovet. Härligt! Bara att kunna sitta och läsa en bok och mysa med tända ljus samtidigt som man äter en lussebulle.



Julkalendrar dyker upp i butikerna. På Coop i Huddinge hittade jag Snällkalendern som jag köpte. Så bra att göra något snällt varje dag och dela med sig till andra.


Nu är det bara en vecka kvar till julmarknaden i Gamla Stan öppnar och det blir julbelysning i Stockholm, och helgen efter det är det 1:a advent. Julen, jag är redo nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar