söndag 20 november 2016

Buzzar kaffemaskin Dolce Gusto

Jag testar Dolce Gusto® Eclipse kaffemaskin via Buzzador.Fick maskinen och ett par paket med kapslar att testa. Ska bli spännande!



Maskinen är snygg men lite konstig när den öppnar sig automatiskt när man sätter på den. Vi har testat kaffe och choklad i den ny maskinen DG och jämfört med vår gamla maskin, en Tassimo, T.

Barnen: Chokladen är godare i DG jämfört med T. Barnen är väldigt nöjda med den nya.


Jag tycker den är ok, men är lite besviken på latten. Det är mindre än Tassimos latte och svagare kaffe. Om man gillar riktigt svag latte så är nog detta en perfekt maskin, men vill man ha mer kaffesmak så blir det lite trist.

Latte från Tassimo och Dolce Gusto.
Jag gjorde två latte, en från vaje maskin och jämförde dem. Latten från DG blir inte lika mycket som T och blekare också som man ser på bilden. Jag testade att byta ut kaffekapseln till latten mot en Espresso från DG testpaketet dagen efter och då blev det bättre, men vad ska jag då göra med alla kaffekapslar som blir över från lattepaketet?

Ska fortsätta att testa under perioden och när den är slut bestäms det vilken maskin som får vara kvar på bänken och vilken som åker bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar