fredag 10 juni 2011

Glass i stora lass

Har ju inte blivit så mycket glasstestande på ett tag nu, men sist vi var i affären såg jag ett par nya sorter som jag tänkt testa.

Först testade vi den nya ½-liters päronsplitt. Kul med gamla klassiska sorter som vanlig glass tyckte jag när jag läste om det första gången. Det lät väldigt gott och ser ut som om det är päronis i vanlijglass på förpackningen. Tyvärr var det päronglass med päronis i. Lite trist, hade smakat bättre om det liknat glasspinnen mer. Får inte så högt betyg, men jag kan äta den igen om jag måste.

1 2 3 4 5


Nästa smak vi testade kvällen efter var Nogger, också i ½-liters förpackning. Där har vi en glass som smakar gott! Den såg verkligen ut som man förväntade sig, vaniljglass med nougat i. Smakade precis som den skulle också. Den kommer helt klart att bli en favorit, kanske till och med ersätta gamla favoriten med chokladhasselnötsnougat eller liknande som togs ut ur sortimentet för ett antal år sedan.

1 2 3 4 5

1 kommentar:

  1. Aj då, så blev man glass-sugen igen då ;)
    Tror jag hoppar över Nogger-grejen men om jag inte kommer ihåg fel så har vi en ensam liten strut som ligger i frysen...
    Ha en bra helg Maria!!

    SvaraRadera