lördag 4 juni 2011

Falbygdens ost

För flera år sedan hade Falbygdens ost en liten butik på Sveavägen i Stockholm. Där kunde man köpa god ost men också köpa fika, bla smörgåsar med mycket ost på *mums* Tyvärr stängde den efter ett tag, men efter det har jag haft lite koll på osten i affären och tittat in på hemsidan då och då.

För ett tag sedan kom det ett tillbehör till ostarna som jag gärna ville smaka, Spansk fruktkaka. Det var fruktkaka gjord på torkad frukt, godast lät den med aprikos och madel, men den med fikon lät inte illa den heller.

Nu har jag äntligen hittat den i affären! Köpte båda sorterna för att testa när vi skulle äta ostbricka. Smakade först den med aprikos, och den var precis så god som jag hoppats! Testade sedan den med fikon, och den var lite torrare, god men lite tråkig. Kommer nog att köpa den med aprikos och mandel igen när vi ska äta ostbricka, men den med fikon kan jag vara utan för det var trots allt ganska dyrt (tur att det inte går åt så mycket).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar