torsdag 19 maj 2011

Lyckotjut - dagens glädjor

För 4 år sedan startade ett par trevliga tjejer en blogg som de kallade för Lyckotjut. Den går ut på att varje dag skriva ner tre saker man är glad över varje dag och inte haka upp sig på det som är jobbigt och tråkigt. Man skulle skriva ner 3 glädjor varje dag och ett tag gjorde jag det. Tyvärr verkar bloggen inte finnas kvar längre.

Nu kanske det är dags att börja igen. Skapar dessutom en kategori i bloggen som heter just lyckotjut.

* En granskare på jobbet sa till mig idag att det alltid var så skönt att granska mina anteckningar efter som det är lätt att läsa och inga större fel
* Solen skiner
* Doften av nyklippt gräs, och en finare gräsmatta

Jag klippte gräset när jag kom hem, och det var inte så illa. Barnen hoppade på studsmattan och lekte med kompisar som också åt mat hos oss. Lite blåsigt ute, men vad gör det när det är varmt och solen skiner?

3 kommentarer:

  1. Bra initiativ!! Jag hänger på, behöver träna på att va lite mer positiv :)

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag alldeles glad. Lyckotjut är bra grejer - strössla glädjor! :D

    SvaraRadera
  3. Kul! Fram för mer glädjor - jag hakar på, jag med!

    SvaraRadera