söndag 6 november 2011

Marsipan och annat gott

Barnen försvann till kompisar efter frukost. Tomas och jag fixade lite hemma. Laban såg några fåglar utanför fönstret och satt och lät och tittade på dem. Som han önskade att han kunde fånga dem ;)

Fåglar!!!

Klockan 14 kom Jenny till mig med sina barn och så skulle vi till öppet hus hos Marsipanskolan här i området. Det var jättetrevligt. Hon bjöd på glögg, pepparkakor och marsipan bland annat. Vi köpte en hel del och fick dessutom en påse med lite smått och gott med oss hem.

Massor av gott överallt.

Korgar, snören, marsipan och choklad.

Marsipanfigurer och påsar med mandlar bla.

Sedan gick vi hem och fikade. Barnen och kompisar kom också hem, så plötsligt hade vi 6 barn här som lekte och busade. Full fart :) När Jenny och barnen åkte hem så gick hela familjen och kompisarna samt deras mamma till Marsipanskolan. Johanna Westman signerade sin bok Julgodis kl 17-19 och jag hade betalat första gången men skulle hämta den nu så jag fick den signerad. Tomas och barnen köpte lite godis och jag tog lite mer glögg och marsipan (mums!). Hoppas att det kommer att bli fler gånger, för jag kommer gärna tillbaka med fler vänner :)

Jonatan med en fint dekorerad pepparkaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar