tisdag 1 mars 2011

Trasig bil, eller?

Det var väldigt kallt på torsdagsmorgonen den 24/2, -25 grader i bilen. Som tur var så kunde jag se ut genom rutan så jag slapp skrapa is (för det går ändå inte när det är så kallt) så jag kom iväg till jobbet som jag skulle.

Efter jobbet så åkte jag hem som vanligt. Kom till Flemingsbergs station klockan 16 och skulle ta bilen till skolan för att hämta barnen. Bilen ville inte starta! En man som väntade på skjuts kollade lite och hjälpte mig, men den vill inte alls så jag ringde assistanstjänst (tack och lov för min försäkring!).

Killen kom och tittade på bilen, men kunde inte säga vad som var fel. Under tiden han lastade på bilen så ringde jag fritids. Barnen fick gå hem själva och jag skulle möta dem på vägen om jag kunde.Fick bilen bogserad till närmsta verkstad, den som vi brukar lämna in bilen till. De skulle kolla på bilen nästa dag.

På lördagen ringde de från verkstaden. Det kunde vara nyckeln som blivit avkodad så bilen inte kände igen den. Jag tog med extranyckeln för att testa om den fungerade när vi skulle iväg in till hotellet. Tyvärr så fungerade inte den nyckeln heller, så det är nog troligare att det är bilen som tappat koden. Irriterande säker bil! Får se när vi får tillbaka bilen, nu måste den kodas om på en annan verkstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar