tisdag 28 augusti 2012

Familjesmycken

Jag har länge velat ha ett halsband med barnens namn. Har letat och tittat men inte kunnat bestämma mig. I julklapp 2010 fick jag ett halsband av Tomas där barnens namn står på var sin sida av en cirkel. Enkelt och snyggt. Jag har på mig det varje dag :) Men jag tittar fortfarande efter det perfekta familjesmycket där alla familjemedlemmar från plats.

Nu är det en bloggtävling hos företaget som gör några av de snyggaste namnsmyckena enligt mig. Titta bara: 



Detta halsband där barnens namn står på siffror är så snyggt. Det heter Darling Numbers och finns att köpa hos familjesmycken. (Extra kul att en tidigare kollega är gift med en av dem som gör smyckena :)  Men det ser lite tomt ut med bara två så jag ville ha något annat. Annars hade jag köpt den för flera år sedan. Kanske ett med katternas namn också? Undrar om det finns två katter att hänga på Darling Numbers? Och så Tomas och mitt namn på ett hjärta. Då är hela familjen med. Det skulle nog vara mitt drömsmycke :)

Tillägg: jag har testat att stansa bokstäver i smycken liknande de på bilden. Kan säga att det inte alls blev lika snyggt. De som lyckas med detta hantverk är verkligen duktiga på sitt jobb :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar