måndag 25 juni 2012

Snigeljakt

Klippte många sniglar igår kväll och idag när jag kom hem så var det 6 sniglar som fick gå hädan på min lilla väg över parkeringen, längs med gången, upp för yttertrappan och till dörren. Skulle säkert hitta många fler bara jag gick runt lite i trädgården. Blä för sniglar!

När jag kom in så kom en glad Laban och hälsade. Ett glatt "urr" och lite gos innan han rusade iväg mot mer spännande saker än matte.

Snart semester, två veckor kvar på jobbet innan ledigheten börjar. Kanske så har vädret blivit bättre då? Nu är det uppehåll och Tomas och Jonatan cyklade iväg en sväng. Hoppas de hinner hem innan det börjar regna igen eftersom det är en hel del mörka moln kvar.

Nu ska jag sätta mig och läsa nya biblioteksboen, Nattens cirkus. Lovande än så länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar